SVANGERSKAPSUKE 20!

I dag er jeg 19 uker på vei, og inne i min 20 svangerskapsuke! Det er så gøy å tenke på at jeg snart er halvveis allerede. 150 dager igjen av svangerskapet, så innen 150 dager har vi mest sannsynlig fått møte den lille gutten vår. Det er så spennende å tenke på!

Jeg har hatt et enkelt og problemfritt (så og si, i hvert fall!) svangerskap med tanke på den fysiske formen min hittil, så jeg håper det fortsetter slik. Jeg føler meg jo i fin form, og føler meg fortsatt veldig lite gravid fordi jeg kun sliter litt med bekkenet. Regner med jeg kommer til å merke mer til at jeg er gravid nå fremover, når magen nå i tiden fremover kommer til å vokse en del, noe den forhåpentligvis kommer til å gjøre! Jeg husker i hvert fall at den vokste mye på denne tiden sist svangerskap, og foreløpig er magen min mindre nå enn det den var sist svangerskap på denne tiden! 

Både Fredrik og jeg kjenner liv fra babyen hver dag nå, og det er så fint! Fredrik synes det er like fascinerende som han synes sist med Leo, og han betrygger meg stadig vekk hvis jeg har kjent litt lite liv en dag. “Men Jessica, slik var det jo sist når Leo var i magen også, husker du ikke?” Sier han da. Og så kommer kvelden eller så drikker jeg et glass saft – Og så kjenner jeg plutselig masse spark, og så skjønner jeg at han har hatt rett. Jeg er bare LITT overbekymret, kan man si! Det er jo enda tidlig også sånn sett, for hadde jeg vært lenger på vei skal man jo ta det på alvor når man ikke har kjent liv på en stund!

Nå er det ordinær ultralyd på torsdag, så vi gleder oss stort til å hilse på lillegutt i magen igjen. Det blir så stas!

7 kommentarer
    1. SÅ fine dere er
      Gratulerer så mye med din 20-uke i svangerskap
      Håper alt står bare bra til med dere alle 3+ babyen i magen

    2. Vil se flere bilder av deg og fredrik! Føler på en måte ikke jeg er så kjent med dere. Hadde vært gøy med en videoblogg, eller noe slikt, så vi hører stemmer og ser bevegelser, slikt gjør at man får bedre kontakt, og føler seg nærmere personene man leser om.

    3. Kjenner meg veldig igjen i å ikke føle seg gravid rundt de ukene! Merker det ganske mye bedre nå som jeg er i uke 38, hehe… Tror nok det å være overbekymret også er ganske normalt!
      Gratulerer med halvveis forresten, gleder meg til å følge med videre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg