SVANGERSKAPSUKE 23


I dag våknet jeg opp og kikket på mobilen min. Det var lørdag. Det er lørdag. Igjen! Det føles ut som om det var i går jeg skrev om at jeg endelig var inne i min 22 svangerskapsuke, så her løper ukene fra meg. Nå er jeg 22 uker på vei, 22 fullgåtte uker som gravid – Og er med det inne i min 23 svangerskapsuke!

Denne gangen er det helt klart annerledes. Det er helt annerledes å gå gravid med en liten en fra før, og det er jo egentlig ganske logisk også. Haha! Med alt fokus på sommeren og Leo er det ikke rart tiden løper fra meg. Jeg er over halvveis med lillebror nå, og det er helt uvirkelig å tenke på. Fredrik synes også at dette svangerskapet har gått tusen ganger lettere enn sist, og at tiden har gått dobbelt så fort!

Vår lille gutt strekker seg nå ca 27 centimeter fra hodet til de små føttene sine. Han veier ca 470 gram og i slutten av uken vil han veie omtrent 550 gram.

De neste ukene nå er ekstremt viktige i forhold til den lille babyens utvikling av lunger. Det er nå en uke igjen til babyen i det hele tatt skal ha en sjanse til å overleve om den nå mot all formodning skulle bestemme seg for å ville komme ut av magehulen. Noe han, bank i bordet, forhåpentligvis ikke gjør! Dere vet jo hvor bekymret jeg er av meg, og jeg kommer nok til å føle meg veldig lettet når jeg er kommet forbi disse ukene og vet at babyen høyst sannsynlig skulle overleve dersom noe skulle skje og han ville ut.

Dere ser jo nå at magen har vokst en del! Leo har også begynt å legge merke til magen nå i det siste, og i går strøk han på magen min og skulle kose med den. Ubevisst eller bevisst, samma det! I kombinasjon med graviditetshormonene mine synes jeg uansett pokker at det er så rørende at tårene triller hos meg.

Nå er vi i hvert fall enda en uke nærmere å få møte vår lille. Vårt lille gull som vi gleder oss stort til å bli kjent med. Men tross det er jeg ikke utålmodig i det hele tatt, og formen er jo fortsatt veldig bra så nå går tiden bare til å nyte alle sparkene og alle spørsmålene vi sitter med. Hvordan kommer han til å se ut? Hvem vil han ligne mest på? Kanskje Leo? Er han rolig eller veldig aktiv? 

Ønsker dere en fantastisk lørdag!

God klem

12 kommentarer
    1. Åh du er så fin <3 kan ikke du begynne med svagerskapsoppdatering ? Sånne innlegg vet du 🙂 syns det er så morro å lese

    2. Milana: Hei du <3 tusen takk <3

      Jeg har svangerskapsoppdatering hver femte uke! Jeg begynte uke 15, så hadde jeg uke 20, og neste er nå når jeg om noen uker er 25 fullgåtte uker. Deretter blir det uke 30 og 35 😀

      Håper det er OK!

    3. Har du tenkt noe mer på sydenferie før minsten kommer? Kan du skrive litt om hva du tenker om det? Skal selv til Spania i juli, da er jeg uke 26-28. Er litt skeptisk, men samtidig mener legen og jordmor at jeg ikke skal bekymre meg. Hva tenker du rundt dette?:)

    4. Selfølgelig 😀 husker å ha lest det når du hadde det 🙂 kan jeg bare spørre deg om du kjenner bevegelse hver dag ? Jeg har det siden uke 18 men de siste dagene veldig lite. Vet det blir litt dumt, men vet du om det er vanlig i uke 23? sender deg en klem <3 og ønsker deg en fin kveld 🙂

    5. Milana: Så bra <3 Bare å spørre! Jeg kjenner masse bevegelser hver dag nå, og hvis du har kjent mye liv hittil og plutselig ikke gjør det lenger så synes jeg du skal kontakte jordmor eller lege for en sjekk! Evt legevakt nå i helgen. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite 🙂

      Klem tilbake, ønsker deg også en nydelig kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg