DET STORE SPØRSMÅLET…

Nå har det blitt skrevet veldig mange blogginnlegg om navn på den lille i magen her inne. Men sånn er det jo når man er usikker og ikke vet helt, og i det andre øyeblikket bestemmer seg: Men så ombestemmer seg igjen. Og så er man liksom i gang. Haha! Jeg tror det kan være et punkt mange av dere mødre og gravide kan kjenne dere igjen i – At man ikke klarer å bestemme seg for hva den lille i magen skal hete. Eller at man ikke blir enig med barnefar/medmor.

Så hva skal egentlig gutten våre hete da?

Vi vet ikke!

Vi har følgende navneliste nå:

  • Noah
  • Oscar
  • Sander

Og lenger kommer vi ikke – Så vi har vel egentlig sagt oss fornøyde med at det blir en av disse. Jeg liker Noah – Fredrik elsker jo det navnet og vil jo bare at vi skal bestemme oss for det med en gang. Jeg er litt mer usikker, selv om jeg liker det godt. Sander liker vi begge, selv om vi begge kjenner eller har bekjente som heter det samme, og at det er et relativt vanlig navn. Oscar liker jeg veldig godt – Men Fredrik er litt mer usikker. Så ja, dere ser jo hvordan det er. Haha!

Kanskje blir det Noah, kanskje ikke. Kanskje blir det Oscar, kanskje ikke. 

Vi har jo ikke hastverk, men jeg synes jo slikt er greit å ha i orden på forhånd – Det synes vi begge. Dermed startet vi å tenke på navn tidlig, som dere jo vet. 

Noe vi har tenkt på er: I og med at vi begge liker navnene vi har valgt ut såpass godt (Selv om vi har våre favoritter blant dem begge to) Så kunne vi la Leo bestemme ved at han trekker ett av navnene! Vi legger lapper med navnene i en bolle, og Leo trekker. Det navnet som står på lappen skal lillebror hete. Høres ikke det morsomt ut da? Det var slik jeg fikk mitt navn, storesøsteren min trakk det. Det hadde jo blitt en super video å dele med dere her på bloggen, også!


God klem

35 kommentarer
    1. Kjempefine navn 🙂 Vil bare foreslå Kassander, en “utvidelse” av Sander eller hva jeg skal kalle det! Heier på dere 🙂

    2. Synes navnene var kjempe fine, jeg ville nok valgt Noah. Herregud for noen nydelige øyne sønnen deres har
      Klem

    3. Hvorfor ikke bare vente å se? Se hvilket navn som passer til han. Kan jo hende dere velger noe helt annet, men er lurt å ha noen navn i bakhodet slik at han ikke går navneløs i flere dager, hihi. ^^

    4. Heier på Oscar, selv om jeg tror det blir Noah.
      Hadde vært gøy om Leo “bestemmer”, da må dere legge ut video <3
      Det er så mange som sier at man ikke kan velge et navn før lille er født, i fall h*n ikke passer navnet, men om man går rundt å kaller magen sin for lille Mia (feks) så er man jo så vandt med det, at det passer uansett <3

    5. Synes i hvert fall Oscar og Noah passer til Leo, Sander blir liksom et navn fra en helt annen “gate” 😛
      Gleder meg til å få vite sikkert hva det blir❤️

    6. Oscar er ett nydelig navn. Jeg har så positive relasjoner til det navnet da vi hadde en nydelig liten gutt i barnehagen med det navnet 🙂 Synes navnet har mye karakter.
      Noah et jo veldig vanlig og jeg synes ikke det klinger så godt sammen med Leo.
      Ellers er jo Marcus , Jonas , Tobias , Troy , Aksel og Vetle fine navn:)
      Lykke til med navnevalg uansett hva det blir 🙂

    7. I disse dager er jo Sander mer sjeldent enn Noah. Blir nok en 4-5 andre i klassen hans som heter det også, hehe. Men det viktigste er at dere blir fornøyde!:)

    8. Så fine navn 🙂
      Høres ut som en morsom idé, men personlig ville jeg ventet med å se babyen først 😀 Plutselig er det heeelt kræsj med navnet, hehe

    9. Når jeg gikk gravid med frøkna i magen slet jeg veldig med å velge navn (stod mellom 3 stykker), jeg er alene så ingen å diskutere med og valgte ikke navnet dagen før vannet gikk😜
      Synes både Noah og Oscar er veldig fine navn og en video der Leo trekker hadde vært gøy!☺️

    10. Jeg forbinder Oscar med et gammelmannsnavn og et kattenavn!!! VELG Noah, passer sååååå godt til Leo!!!<3

    11. Alle fine navn. Samme problemstilling hadde mannen min og meg til lillebror. 3 navn. Et jeg likte ekstra godt, et han likte ekstra godt og et vi likte begge to.. vi ventet til lille kom ut og det endte med at han fikk navnet vi begge likte, Sebastian. Collin og Kevin var også på listen:)

    12. Anonym: Som jeg skriver i blogginnlegget så har vi ikke gått bort i fra det navnet, men Fredrik fant ut at han ikke likte det så godt likevel – Tross at jeg elsker navnet. 🙂

    13. Du er en flott mor <3 kan du ha ett innlegg om hvordan det var å være mor så tidlig. Hva var ulempene? hvilke forventninger hadde/har folk rundt deg?

    14. Heier på Noah ,uten tvil <3 Oscar er på 2 plass ( finest med C synes jeg ), Sander er desverre et veldig kjedelig navn for meg, ikke stygt,men kjenner så mange med det navnet :).
      Hva med Neo ? synes det er så kult ,men blir kanskje litt for litt Leo 🙂 Eller Mio 🙂

    15. Kjempe fine navn alle tre 🙂 Liker Noah og Oscar best, de passer så godt sammen med Leo. Liker også navnene Alexander, Liam, Lucas, Casper og Gabriel kjempe godt 🙂

    16. Hei.
      Nydelig sønn dere har:)
      Jeg synes navnet Noah absolutt er finest.
      Lykke til med å velge navn, noen andre fine navn kan være gabriel, lucas, adriel, adrian, leander, alexander, isac, johannes og stefan.

    17. Åå fine navn og så skjønn Leo er, du er et stort forbilde for meg gode jessica, elsker bloggen din, stå på💟 Jeg synes navnet Chrisander er så fint🙂💟
      Klem fra Sara

    18. Synes helt klart Noah, og passer til Leo! Men hadde jo vært litt kult og skrevet det Noa, så hadde det passet enda bedre med Leo. 🙂

    19. Tina: Ja, det er nok det navnet som passer best med navnet til Leo! Og helt enig med det du skriver om skrivemåten, selv om jeg synes det ser finest ut å skrive ut med H, så hadde det passet bedre å skrive uten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg