SVANGERSKAPSUKE 28

Ny lørdag, ny svangerskapsuke! Her er vi igjen, og i dag er jeg inne i min 28ende svangerskapsuke!

Okei – Jeg har en innrømmelse å komme med: Nå begynner det å bli tungt. Jeg har følt meg lett og fin hele svangerskapet hittil, men nå begynner jeg å merke på kroppen min at den snart har vært gjennom hele to svangerskap på to år!

Velkommen tilbake, jævla halsbrann og nedpress! Fysj, det er så grusomt! Keisersnitt-arret mitt er blitt veldig vondt nå i det siste igjen, kanskje ikke så rart ettersom magen er inne i en helt utrolig vokseperiode. Den har vokst mye bare den siste uken, og vekten bikker nok veldig snart 62 kg. 17 kilo mer enn før jeg ble gravid i januar. Jeg får hele tiden høre at man virkelig ikke kan se det på meg at jeg har lagt på meg så mye, men jeg ser det definitivt! Men vet dere hva? Jeg elsker det. Jeg elsker å se at magen min vokser, og at gutten min vokser med den. Jeg spiser så sunt jeg bare kan, og så får kroppen min gjøre resten av jobben! Den har vist at den vet hva den gjør, så det skal nok gå helt fint.

 


Når jeg ser på Leo nå klarer jeg bare ikke fatte at han en gang har ligget i magen min han også, akkurat slik babyen gjør nå. Han har vokst og utviklet seg på innsiden av magen min han også, og nå kan jeg sitte å se på han og tenke på hvor sinnssykt det egentlig er. At Fredrik og jeg kan skape et lite menneske sammen!


Vår lille Noah er veldig aktiv, og sparker masse! Fortsatt en del roligere enn hva Leo var i magen, men likevel. Nå er han omkring 1 kg tung, og omtrent 32 centimeter lang! Jeg husker det som om det skulle vært i går at jeg skrev til dere om at jeg var kommet til svangerskapsuke 16, og at den lille var omtrent 16 centimeter lang. Nå er han dobbelt så lang som han var da! Enda mer skal han vokse også i tiden fremover, og forhåpentligvis er han en normalvektig og velskapt gutt når han kommer til verden ♥

13 kommentarer
    1. Åååh, bildet hvor Leo klemmer på magen din! Smelt! Gleder meg til bilder av han som klemmer og koser på Noah. ❤️

    2. Hedda: Ikke sant, det ble et skikkelig blinkskudd <3 Fredrik (som tar alle bildene mine) var såå fornøyd og sa at det MÅTTE jeg bare poste! Koselig å høre at du gleder deg, jeg gleder meg minst like mye til å dele med dere <3

    3. Åå så fin og stor gravidmage du har nå!! :<3 Gleder meg aånn til Noah kommer, og det blir spennende å se om han blir lik Leo! Håper du får en fin kveld Jessica <3

    4. så koselige bilder 🙂 hadde også sånn mage,når jeg var gravid,men var gutt her også :). Går fort til Noah kommer nå 🙂

    5. Hei, Jessica! Jeg synes det ser litt ut som magen er litt blå på det ene bildet. Føler du at det gjør vondt? Er så redd for å ha så mye vondt om jeg blir gravid:-(

    6. Natalie: Hei du <3

      Magen min er vanligvis ikke blå, men den kan av og til se sånn ut fordi man kan få mer tydelige blodårer på magen i svangerskapet, noe jeg av og til har (Er helt normalt, og ikke vondt!)

      Klem

    7. Har spurt en gang før, men fikk ikke svar, så spør igjen 🙂 Hvor er de to fine cardigane til Leo kjøpt? Han har hatt en hvit og en grå på bilder, i “strikket stoff”.

    8. Guttemamma: Hei! Beklager at jeg ikke har fått svart deg tidligere, og kjempefint at du legger igjen en ny kommentar! 🙂 Den grå/blå er fra merket WHEAT, kjøpt på en liten butikk her i Larvik kalt minidryss – Og den hvite er fra Lindex! 😀

    9. Takk! 🙂 Wheat har mye fint <3 Hvilke andre butikker handler du på (fysisk)? Synes det er mest vanlig kjedebutikker her jeg bor, så ender ofte med å handle på nett. Greit nok det, men ikke alltid ting ser helt likt ut i virkeligheten eller passer (er det for stort kan han jo vokse inn i det, men bommet kraftig på vinterdress som passer nå i sommer :p ). Kanskje du vil lage et innlegg med tips til butikker (både nett og vanlige) og merker til små gutter? Jeg elsker å kle opp gutten min i flott tøy 🙂 Ser ut som om du liker å kle opp Leo også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg