EN TØFF START PÅ UKEN

Ingenting er tøffere enn å starte den nye uken med skulle levere en ettåring i barnehagen med store, blå, triste øyne – Som klamrer seg fast til deg som en liten apekatt i frykt for at du skal forlate ham der. 

Det var fysisk vondt å skulle dra fra Leo i barnehagen i dag tidlig. I dag har jeg fått slappet av litt, riktig nok kun fysisk. For hodet mitt har vært på helt andre steder! Det ble derfor en kort dag for lillemann i barnehagen i dag, og det tror jeg var en veldig fin løsning for oss begge. Dagen måtte komme, dagen hvor han finner ut at det egentlig ikke er noe morsomt at mamma skal dra fra han, og den perioden kan for alt vi vet vare i flere uker, eller stoppe etter noen dager. Men for å være helt ærlig er jeg veldig glad vi startet med tilvenningen nå, slik at det skjedde nå – Og ikke om under to måneder når jeg har en nyfødt og skulle ta meg av i tillegg! 


Men vi ser ikke mørkt på den nye uken av den grunn, slett ikke! Selv om den selvfølgelig kunne fått en mye bedre start. Det er jo ikke sånn at man skal gli gjennom livet uten noen tøffe stunder eller vanskelige situasjoner – Da lever man jo strengt tatt ikke. Vi gleder oss til besøk av bestemoren til Leo i morgen, og ny dag i barnehagen! Stelleplassen til babyen skal ordnes ferdig denne uken, og Fredrik har ferie fra fredagen! 

Skolestart har det også vært i dag – Og jeg MÅ innrømme at det føles litt snodig at jeg egentlig skulle hatt første dag på videregående i dag. Litt utenkelig, på en måte. Gutten vår i magen har heldigvis gitt fra seg mye liv og masse bevegelser – Så jeg har funnet en stor trøst i at vi snart får møte ham og at han selvfølgelig er verdt ett år til med utdanningen på vent ♥ 

Håper dere alle har hatt en strålende dag så langt, vi snakkes selvsagt litt senere i dag!

10 kommentarer
    1. Kjenner meg så godt igjen i de tøffe morgenene når man leverer i barnehagen. Det er så vondt å gå fra et barn som gråter etter deg :/ Trøst deg med at Leo helt sikkert stortrives i barnehagen etter at dere har tatt avskjed på morgenen. Sånn er det for mine gutter 🙂 Klem <3

    2. Off.. Det var ingen god start på uken, men håper resten av uken blir bedre. <3
      Lille Leo er så utrolig skjønn!
      Skal du begynne på skole neste år? Hvilken linje vil du ta da? Har du mistet skoleretten da, eller kommer du til og få plass?😀
      Du er en flink mamma Jessica!!

    3. Du er så reflektert og flink! Det skal du virkelig ha. Helt normal reaksjon fra fine Leo dette, prøv å husk at det st han blir lei seg er ett tegn på at dere har en veldig god tilknytning. Og klart det er lov å bli lei seg når mamma eller pappa går 😊 Hilsen barnehagelærer 😉 Som for øvrig er akkuratt 1 uke kortere på vei enn deg med min baby nr 2. Gøy å følge noen som er like langt 😁

    4. så utrolig glad for jeg slapp levere til mini her, jeg måtte jobbe og far måtte levere ,og de første ukene gråt han mye, jeg hadde ikke klart det tror jeg :),,men så klart jeg måtte jo det… han gråt også de 2 første dagene nå etter ferien, ble noen tårer på meg og da, ikke slik han så det da så klart,men når jeg gikk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg