HOS JORDMOR I DAG!

Har gått og gledet meg til denne dagen i så lang tid nå – I dag var nemlig første kontroll hos jordmor siden starten av juli. Hun har vært på ferie, så i mellomtiden har jeg brukt legen min om jeg har vært litt bekymret for at alt står bra til med den lille i magen.  Jeg synes kontroller hos jordmor er så utrolig koselig og givende, og jeg har heldigvis også dette svangerskapet fått en jordmor som er forståelsesfull og god, og samtidig utrolig dyktig og flink i jobben sin.


Jeg møtte også tilfeldigvis på helsesøster i dag når jeg var på vei ut fra jordmortimen min, eller – Kjempetilfeldig var det jo ikke da, siden jordmor og helsesøster er på samme sted her jeg bor, på familiesenteret vi går til. Da gikk det opp for meg at det kun er litt over en måned til 18-måneders kontrollen med Leo. Når den kontrollen er overstått i slutten av september er det jammen ikke lenge igjen av svangerskapet!

Siden det nå er under to måneder igjen til termindatoen, skal jeg ha tettere kontroller fremover. Hver andre uke, omtrent – Slik gjorde vi det også sist svangerskap! Neste kontroll hos jordmor er 1 september, dagen før jeg skal inn til Oslo for å spille inn siste del av episoden til “Kjære mamma”. Det er så fint å ha noe å se frem til ♥

Lillebror er bittelitt under gjennomsnittet når det kommer til størrelse, så som Fredrik sa i stad når jeg fortalte han om jordmorbesøket «Da får Leo i hvert fall en skikkelig lillebror, bokstavelig talt!» og det gjør han jo da. Men han er ikke liten i den forstand, han ble estimert til ca 1500 gram på ultralyden jeg var på forrige uke, han blir bare mest sannsynlig mindre enn hva Leo var når han ble født. Og Leo var jo så og si 4 kg, så det eneste ønsket vi har er at han legger på seg det han trenger, og det gjør han nok!  Vi hørte hjertelyden hans som lå på 138 slag i minuttet i dag, det er godt med liv, og det ser ut til at jeg faktisk er så heldig at jeg om en stund har to komplikasjonsfrie svangerskap bak meg!

5 kommentarer
    1. Godt å høre at alt sto bra til med lille Noah ❤️Masse lykke til med siste innspurt av svangerskapet og gleder meg masse til å se deg og dine på tv til høsten:) Men blir ikke det spilt inn hjemme hos deltakerne eller har jeg misforstått? Haha 😅
      God helg Jessica ♥️

    2. Så godt å høre at alt står bra til med Noah! Nå begynner det virkelig å nærme seg! Håper du får en fin helg med familien din <3 Klem!

    3. Du skal nok ikke bekymre deg for størrelsen! Det er vanskelig å måle babyens størrelse bare ved SF-mål, det gir en pekepinn på sånn ca og kan avsløre store avvik. Ser ut som babyen din vokser veldig bra, og er helt etter gjennomsnittet 🙂

    4. så bra alt er fint med Noah <3 håper jo ikke det skjer,men hvis han blir født nå har han store sjanser til og overleve 🙂

    5. Er kjempe bra de følger litt ekstra med hvis han er liten. Men er ikke alltid de målene stemmer heller da.. Jeg fikk beskjed jeg gikk med en stor unge frem til termin, så jeg ble satt i gang på termin og da viste det seg på en ny ultralyd at jenten var 13% under gjennomsnittet.. Men når hun ble født 2 dager på overtid var hun 3445gr og det er jo rundt gjennomsnittet. Men lykke til videre! Du er kjempe god! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg