DETTE KOMMER JEG IKKE TIL Å SAVNE VED Å VÆRE GRAVID!

I dag fikk jeg høre følgende “Jeg blir så verpesyk av å lese bloggen din, men jeg må vente litt med nummer to: Jeg TRENGER en liten påminnelse om hva du ikke kommer til å savne med å gå gravid for å friske opp hukommelsen!” Så her kommer tingene jeg definitivt ikke kommer til å savne med å være gravid:

– Den ekstreme trettheten. Den er jo der uansett hva! Og da mener jeg faktisk_uansett_hva. Det hjelper rett og slett ikke hvor mye jeg har sovet, 24 timer i strekk eller 5 – for jeg kan likevel sovne på sofaen om jeg bare blunker litt for lenge..


Gravid i uke 13 ↑

– Å våkne til at Fredrik utbryter “Hva i alle dager er det du GJØR?” klokken halv tre på natta fordi jeg stuper ut av sengen automatisk på grunn av leggkrampene som kommer som kastet over meg når jeg ligger og sover. Så ender jeg opp med å stå oppreist på soveromsgulvet mens jeg høytlytt roper “au”, og Fredrik sitter igjen som tidenes spørsmålstegn.

– Å være en tikkende hormonbombe. Jeg overdriver faktisk ikke når jeg sier at det til tider har vært helt vanvittig dette svangerskapet. Først blir jeg forbanna på Fredrik som ikke har båret ut tallerkenen sin fra stuebordet, så dukker det opp en reklame på tv som får meg til å hylgråte fordi det er så rørende med de små babyene på bleiereklamen, deretter oppdager jeg at jeg har fått pakke i posten og blir helt overlykkelig – før jeg i neste øyeblikk begynner å gråte av dårlig samvittighet fordi jeg ble så sint på stakkars Fredrik. Haha!


– At magen rett og slet kan være skikkelig i veien! Jeg har i skrivende stund kun fire (!) gensere som passer over gravidmagen nå, og klesskapet mitt er egentlig fylt til randen og vel så det altså. Dessuten er det et herk å skulle komme seg frem på parkeringsplasser om noen biler har parkert litt for nærme den du skal ut av, og ikke en gang få meg til å snakke om det å barbere leggene og å få på seg sokker. Mission impossible, for å si det sånn.

– Fremre bekkenløsning og andre morsomme bekken og symfyse-plager. Den deilige fornemmelsen av at noen har slått deg med all sin makt med et balltre i underlivet er nok ikke noe jeg kommer til å savne nevneverdig, nei.

– Det å ikke kunne spise akkurat hva jeg vil. Jeg snakker selvfølgelig om alt man ikke kan spise når man er gravid, for den listen er ikke akkurat kort. Nei- mat under svangerskapet er spekemat, kjøtt som ikke er ordentlig gjennomstekt, roastbeef, sushi/rå fisk som ikke er fersk (Og hvordan vet man egentlig at stedet som selger sushi ikke har hatt den liggende bare litt for lenge?..) samt at man må passe på mengder koffein man får i seg, og ikke spise oster som ikke er laget av pasteurisert melk – listen fortsetter. Jeg følger absolutt alle råd fra matportalen som den største selvfølge, det skulle virkelig bare mangle når jeg tross alt kun går gravid i 9 måneder – Men jeg må innrømme at jeg ikke akkurat kommer til å savne å måtte gjøre det. Haha!

– Alle bekymringene for om alt er som det skal med den lille… Gud! Hva om det skjer noe galt? Hva om det skjer den lille noe når han ligger i magen min? Har jeg kjent litt lite liv i dag? Det stikker i brystkassen min når jeg tenker tanken. Etter masse dytting på magen og noen minutter som egentlig føles ut som en evighet – Kjenner jeg et skikkelig spark og kan puste lettet ut! 

Legg gjerne igjen en kommentar om hva du ikke kommer til å savne, om du selv er gravid! Ha en fantastisk kveld videre ♥

15 kommentarer
    1. For ikke å nevne alt ekstra vann i kroppen! Jeg gikk opp en sko strl dette svangerskapet! Normalisert seg nå da, 8 uker etter fødsel 😅

    2. Kjenner meg veldig godt i dette innlegget. I lang stund så har jeg savnet å være gravid, men nå minnet du meg veldig mye på hvorfor jeg sa etter sist svangerskap at jeg ikke skulle ha fler barn, hehe. Har selvfølgelig lyst på fler barn i fremtiden nå, men kjenner det at jeg ikke trenger å stresse med det på en god stund når jeg kom på hvor vanskelig det kan være å gå gravid 😛
      Lykke til forresten. Har fulgt med på bloggen din en stund 🙂

    3. Savner ikke noen av plagene jeg heller må jeg innrømme, men er fortsatt ekstremt plaget med bekkenet etter graviditet og fødsel (nesten 3 år). Håper virkelig du slipper det for jeg unner ingen å gå flere år med det. De positive sidene med å gå gravid derimot! Så koselig å kjenne liv på innsiden av magen, noe en selv har skapt det er så herlig 🙂

    4. Åh,hormonene er det værste! Humøret er aldri stabilt og man blir nesten sliten av det. Men det jeg gleder meg aller mest til å bli kvitt er vond rygg. Nå er ikke jeg lengre enn halvveis, så flere irritasjoner dukker nok opp 🙂
      Gaven man får til slutt er verdt alt det negative!

    5. Hvis du skal amme så må du jo også passe på hva du spiser ^^ har amma i 13 måneder nå. Nå holder det for meg 😂

    6. Oppkast og kvalme. Første svangerskap spydde jeg fram til uke 24. Og denne gangen holder jeg på enda og er kommet til uke 16. Er så lei av å spy!

    7. Halsbrann, hetetokter, bekkenplager, høyt blodtrykk og den intense følelsen av å alltid være sulten!😬

    8. Kynnere som er vondere enn rier og de siste ukene hvor klær som passer over magen ikke eksisterer

    9. Det aller verste må jeg si er halsbrann, den kan vekke meg midt på natten å den forsvinner ikke før den selv ønsker… jeg sliter også veldig med vann i kroppen, bare av å se solen får meg til å bli til en balong 🙁
      Å ellers er de tingene du har nevnt aktuele for meg også 😉

    10. Kjenner meg så igjen selv om jeg er nesten 10 uker bak deg! Kommer ikke til å savne noe annet en de søte stundene med mage kos der du tydelig merker bevegelser, eller hvor bra du føler deg i gravidklær til tider. Halsbrannen, kvalmen, trøttheten, bekkenplager og you name it kunne jeg fint vært foruten!
      Elsker å lese bloggen din!

    11. Takk! Til tross for at Mini bare er tre måneder har jeg rukket å bli skikkelig babysyk jeg også, hehe! Kommer definitivt ikke til å savne bekkenproblemene om jeg er så heldig at de forsvinner! Og heller ikke det å måtte reise seg fra sofaen hele tiden for å fly på do!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg