FORELSKET PÅ NY

Hei alle sammen! Her om dagen spurte en leser om hvordan det gikk med Fredrik og meg nå, etter at jeg for et par uker tilbake slapp nyheten om at vi ikke skal flytte fra hverandre og at vi har startet på nytt. Så hvordan går det egentlig med oss nå? Vi har faktisk sjeldent hatt det bedre! Det er akkurat som at ting har snudd fullstendig, men vi er jo klar over at vi har jobbet for det selv. På grunn av åpenheten har jeg jo fått høre at alle forhold går opp og ned. Altså, vi har vært sammen i 4 år til høsten og har fått to barn sammen. Vi er klar over at alle forhold går opp og ned, det er ikke akkurat det det har handlet om. Det vi har slitt med har ikke vært av typen “alle forhold går opp og ned” for å si det på den måten. Men vi må jo ha håndtert det bra i og med at vi nå har det så veldig bra sammen nå, selv om det har tatt tid.

Vi har jo sagt oss enige i at om vi ikke hadde fått barn sammen, så hadde det nok vært slutt for lenge siden. Jeg ville aldri holdt sammen med barnefar ene og alene fordi vi hadde hatt barn sammen – så det er ikke det jeg mener når jeg sier at barna holder oss sammen. Men de er alltid en grunn for oss til å kjempe videre når vi har tunge dager. Vi holder på ingen måte sammen kun for barna, men fordi de har gjort at vi har fått et veldig sterkt bånd til hverandre. Etter at vi fikk barn var jo ikke Fredrik “bare” kjæresten min lenger, da var han pappa til barnet vårt også. Så selv om det ble veldig seriøst veldig fort for oss to da vi fikk Leo, så gjorde det også store positive ting i forholdet vårt.

Vi har skrudd forventningene ned femti hakk og litt til, og jeg mener det faktisk når jeg sier at jeg føler vi er forelsket på nytt i hverandre. Jeg kan ikke se for meg at jeg er sammen med noen andre enn Fredrik. Det var vanskelig å se da det stormet som verst, men jeg tror det måtte til. Det er jo ganske kjent at man ikke vet hva man har før man mister det.

9 kommentarer

Siste innlegg