JEG VIL AT DERE SKAL VITE..

Endelig fredag! Hvordan har deres helg startet? Her har jeg gått i Fredriks morgenkåpe så og si hele dagen, og gjett om det har vært deilig! Noah og jeg tok til og med en liten powernap tidligere i dag også, så nå føler jeg meg tilnærmet uthvilt og klar for en morsom helg. Det er jo til og med morsdag på søndag, og det innrømmer jeg velvillig at jeg ser veldig frem til ♥ Nå skal jeg straks i gang med matlagning siden barna er i seng, det å lage og spise mat etter at barna har lagt seg på fredagene gir meg alltid en skikkelig følelse av helg. Men først er det bare noe jeg vil at dere skal vite:

Jeg har aldri ment at jeg er en slags Gud som vet og kan alt. Jeg kan ikke alt, ikke på langt nær. Jeg er simpelthen «bare» en 19 år gammel mamma som prøver å gjøre så godt hun bare kan. Jeg har aldri trodd selv at jeg vet alt best, for det gjør jeg ikke. Jeg setter pris på når jeg får råd, og jeg tar dem til meg. Og jeg vet at mine erfaringer ikke kan måle seg med livserfaringene til en 40 åring.

For det siste jeg vil i hele verden er at noen skal sitte med et inntrykk av at jeg er noe annet enn en mamma som prøver å gjøre sitt aller beste. Jeg tror ikke at jeg vet noe bedre enn noen andre, jeg tror ikke jeg vet og kan alt, og jeg tror defintivt ikke at jeg har en hel haug av livserfaring – for det har jeg ikke. 

Jeg er bare et helt vanlig menneske som skriver til dere fra en pc i Larvik. Noen dager i joggebukse uten sminke med håret oppsatt i en dott, andre dager med sminke og en tettsittende kjole. Jeg lever et liv med familien min kanskje akkurat som dere også gjør. Det eneste jeg vil er å gjøre alt jeg kan for at de rundt meg skal ha det bra, at barna mine skal kunne se tilbake på barndommen sin når de en gang er voksne – og tenke at jeg gav dem mitt alt. Selv om man gjør feil underveis, og selv om veien blir til mens man går. 

God helg alle sammen!

10 kommentarer
    1. Fint innlegg! Kunne du skrevet innlegg om hva som er utfordrende med å være mamma? Er selv en nybakt mor så sånne innlegg hadde falt i smak siden det kan være vanskelig å være mamma til tider.

    2. Kjære deg (ikke i en nedtslende tone).
      Ble selv mor i samme alder som deg, og man gjør alltid så godt man kan. Husker selv hvor opptatt jeg ble av å gjøre ting så riktig som mulig, fordi jeg fikk de dømmende blikkene jeg fikk. Mange la kortene ned for min fremtid, og mange mente at veien min var låst fordi jeg fikk barn så tidlig. I dag har jeg fullført både vgs, tatt en bachelor og en mastergrad. Jeg jobber fulltid og er mor til tre. Jeg har lært masse på veien både som menneske og mamma, og en av de viktigste tingene jeg har lært er å senke skuldrene. Selv om jeg ikke startet i “riktig” ende har jeg vært en god mor for mine barn, og jeg har fulgt de opp og gitt de det de har trengt av både omsorg og kjærlighet. Jeg har også fått fulgt opp meg selv og mine behov. Ut fra det lille jeg har lest her er jeg overbevist om at du også gjør det. Vær trygg i din rolle som mor og menneske, og selv om du ikke var 30+ da du fikk barn har du like lang erfaring i morsrollen som andre med sin førstefødte på samme alder. Livet byr på utfordringer og gleder uansett hvor man er.
      Ønsker deg lykke til videre på ferden. Jeg heier på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg