12 PERSONLIGE SPØRSMÅL, 12 PERSONLIGE SVAR

God kveld alle sammen! Her har vi fått besøk av lillesøsteren min siden sist jeg blogget, og ellers har dagen gått av til tid med guttene og avslapning. Det er deilig med noen slike dager også, jeg har jo tross alt ferie! Da jeg skulle sette meg ned for å blogge i kveld, kunne jeg ikke annet enn å tenke “hvor kjedelig er det ikke å lese om det lille vi har gjort i dag?” Derfor tenkte jeg i dag å svare på en mal med personlige spørsmål – som alle toppbloggere i hele Norge har svart på en gang gjennom tidene. Håper dere liker det, jeg elsker slike blogginnlegg selv.

1. Hva er din største skrekk? – Det er utvilsomt det å dø. Når folk forteller meg at de ikke er redd for dø så blir jeg helt forskrekket, forstår ikke hvordan det kan gå an. Livet er så skjørt, og tanken på at barna skulle vokst opp uten meg er kanskje det som gjør mest vondt, og som jeg derfor er mest redd for.

2. Er du introvert eller ekstrovert? – Jeg anser meg selv som veldig sosial, likevel er jeg også glad i å være helt alene. Så, kanskje litt begge deler? Jeg heller for øvrig mer mot ekstrovert enn introvert, men jeg opplever på ingen måte at jeg er et pågående, slitsomt menneske å være i nærheten av – som alltid må være midtpunktet. Overhode ikke!

3. Hva liker du minst med deg selv? – Det at jeg kan være så utrolig sta! Dessuten kan jeg ha et vanvittig temperament, og noen ganger kanskje være litt for ærlig. Jeg snakker ikke fra levra eller noen ting sånn, men jeg er veldig direkte og jeg tror det noen ganger kan oppfattes på en annen måte enn jeg faktisk mener det. Det å være sta kommer for øvrig godt med når det gjelder det å være forelder, for da har jeg lettere for å være bestemt og konsekvent.

4. Er du sarkastisk? – Både sarkasme og ironi er noe som gjenspeiler humoren min veldig godt, men det er så vanskelig å få frem slikt i skriftspråket (dessverre) det har jeg brent meg på flere ganger allerede i løpet av min bloggkarriere.

5. Når var du lykkeligst? – Da jeg lå på sykehuset med de nyfødte barna mine, uten sminke og i bare sykehusskjorta, halvveis neddopet på smertestillende og høy på adrenalin. Mine to lykkeligste øyeblikk var definitivt å få se barna mine for aller første gang!

6. Hva får deg til å gråte? – Spør meg heller hva som ikke gjør det. Nei, nå høres jeg sikkert skikkelig slitsom ut – jeg er ikke noen følelsesmessig vrak, men jeg er relativt lettrørt.

7. Hvem ville spilt deg i filmen om ditt liv? Jeg vet ikke, Jennifer Lawrence kanskje? Siden det tilsynelatende er så mange som synes jeg ligner på henne. Jeg forstår ikke at noen av dere synes det – men det er litt morsomt.

8. Røyker eller snuser du? – Nei, det gjør jeg ikke. Nå er det mulig jeg tråkker noen på tærne, men jeg synes det er utrolig bortkastede penger og totalt meningsløst. Men det er sikkert ting jeg bruker mine penger på, som andre kan mene at er totalt bortkastet og meningsløst – så jeg mener ikke at jeg sitter på fasiten altså! Det er bare min personlige, ærlige mening.

9. Hva liker du å finne på når du ikke er med barna dine? – Da liker jeg å finne på ting med venner, jobbe med skolen, jobbe med bloggen (og alt bak bloggen) samt å lage god mat. Haha! Innser at jeg er ganske kjedelig? Jeg fester vanvittig lite, og er veldig hjemmekjær og glad i å tilbringe tid med venner og familie.

10. Sover du på en spesiell side? – Jeg sover alltid på magen, klarer ikke noe annet. Jeg har dessuten en stor frykt for å sovne på ryggen fordi da får jeg alltid, uten unntak, søvnparalyse. Leste at sjansen faktisk øker for å få det når man sover på ryggen også, så det var visst ikke bare innbilning fra min side. Heldigvis, kan man vel si. Hadde det faktisk her forleden, dere husker sikkert at jeg har nevnt at jeg har slitt veldig mye med det tidligere i perioder. Tror faktisk ikke det finnes noe verre enn å ha søvnparalyse!

11. Når er du født, og hvilket stjernetegn er du født i? – Jeg er født i 1998, og stjernetegnet mitt er tvillingene!

12. Hva gjør deg ulykkelig? – Strømregningene for tiden. Neida, fra spøk til alvor: Å scrolle forbi en nyhetssak på Facebook og uten vilje få med seg noe av innholdet, som man vet at man egentlig ikke takler. Barn som det skjer forferdelige ting med, krig, mishandling.. Jeg klarer det ikke, det ødelegger dagen min og nattesøvnen. I går måtte jeg ta grep og slutte å følge flere aviser på Facebook, for jeg orker ikke få det slengt i trynet. Det høres sikkert helt latterlig ut, og det forstår jeg at noen kan synes. Stakkars meg som sitter i fine, flotte Norge og må lese om at andre har det fælt. Jeg skjønner at jeg er den heldige som kun trenger å lese om det, men det gjør meg rett og slett så ulykkelig at jeg ikke klarer å forholde meg til det. 💔

Håper at alle har hatt en fin start på uken sin! Vi snakkes selvsagt mer i morgen ❤️

7 kommentarer
    1. Jeg er helt lik på det med aviser. Klarer ikke forholde meg til det. Jeg tror det er noe med at hvis noe hadde skjedd og jeg hadde hatt makt til å gjøre noe med det, så ville jeg det. Men å ikke ha den makten er så vond. Man føler seg så liten og alt blir bare urettferdig og vondt. Det blir også veldig abstrakt for hjernen å forholde seg til, for stort liksom.
      Og da er det til dels også litt unødvendig å sitte å “tvinge” seg til å lese om ting som er langt langt utenfor sin egen rekkevidde, som kun ødelegger nattesøvnen.

    2. Jeg sliter også til tider med søvnparalyse. Får det ofte hvis jeg sovner igjen om morgenen og jeg ligger på ryggen. Det er så ekkelt! Skjønner ikke hvorfor jeg får det.

    3. Hei
      Ville bare nevne hva som er forskjellen (litt enkelt forklart) på introvert og ekstrovert!
      Fordi det har ikke nødvendigvis noe med å være utadvent eller i innadvent å gjøre
      Enkelt forklart, en introvert type, kan godt like å være sosial, og gjerne prate mye og være utadvent, men de henter energi fra alenetid. F. Eks lese en bok, se film osv. En ekstrovert person henter i hovedsak sin energi fra å være omringet av mennesker, da føler de seg på topp!
      De aller fleste av oss er noe midt imellom introvert og ekstrovert 😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg