DETTE SAVNET JEG VED Å VÆRE GRAVID!

I slutten av svangerskapet mitt med gutten min kunne jeg ikke fatte at jeg noen gang kom til å savne å gå gravid. Men likevel dukket savnet opp etter hvert, bare måneder etter at Leo kom til verden. Her er det jeg savnet aller mest med å være gravid, når jeg ikke var gravid lenger!

– Magen. Den blir skikkelig stor og er skikkelig i veien av og til, hvert fall når termin nærmer seg! Men fy søren så koselig det er med den store magen.

– Bevegelsene og sparkene. Dette savnet jeg nok desidert mest! Ingenting er koseligere enn å kjenne barnet ditt sparke og kjenne at det faktisk er et lite menneske i magen, som du snart skal få møte.

I svangerskapsuke 35 med Leo ♥

– At folk tar veldig hensyn til deg som gravid (Selv om jeg har opplevd det motsatte også som gravid)

 Dette har jeg ikke lagt så veldig godt merke til enda i dette svangerskapet, høyst sannsynlig fordi magen ikke er sånn veldig synlig enda når jeg har på meg klær, men de gangene sist med stor mage la jeg godt merke til at mange gjerne ville stå slik at jeg fikk sitte på både buss og tog. Det hensynet savner man når man dukker opp på et fullstappet tog som ikke-gravid uten noen grunn til at noen skal la deg ta setet sitt, haha! 

– Gleden og spenningen. Tross både plager og vondter i svangerskapet er det lite som slår den store gleden og spenningen over å snart få møte den lille i magen. Hvem er hun eller han? Hvordan ser h*n ut? Er det gutt eller jente, og hvem kommer den lille til å ligne på?

– Å kjøpe bittesmå skjønne bodyer som får deg til å lure på hvordan i alle dager et menneske kan være så lite. Å kjøpe babyutstyr og klær er noe av det koseligste som finnes, og ingenting er hyggeligere enn å gjøre det med babyen liggende i magen.

– Jordmortimer, kontroller, å høre hjertelyden til den lille. Jeg har sagt det før og kommer sikkert til å si det igjen, men det er noe helt eget og unikt å bære frem et nytt menneske og å gå gravid!

God klem!

9 kommentarer
    1. Anonym: Hei du <3 Jeg skrev i et innlegg sist uke at det kom til å ta litt ekstra tid ettersom jeg må få lært meg å redigere tekst til videoen også, siden jeg skulle tekste den ettersom jeg har døve lesere som gjerne ville få med seg svarene <3 håper det går greit!

    2. Marianne: var det innlegget hvor jeg skulle skrive om nyttig babyutstyr osv? I så fall fant jeg et slikt et i arkivet mitt nå nylig, skal jeg linke det til deg?

      Si ifra om jeg har misforstått og at du mente et annet innlegg! Går litt i surr her om dagen, Hehe! 🙂 Nytt babyutstyr til den nye babyen kommer det en del om i mai, da jeg planlegger å kjøpe litt da <3 klem!

    3. Ja, gjerne link det! Kan også hende jeg bare har glemt det, er i samme tåke som deg for tiden, haha! Gleder meg uansett til å lese mer om både graviditeten din og mer utstyr 🙂
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg