SVANGERSKAPSUKE 22

Nå er jeg 21 fullgåtte uker, og inne i min 22 svangerskapsuke! Jeg har skrevet en del om svangerskapet de siste dagene, om formen min, og om mine tanker rundt graviditeten nå – Så her kommer noen magebilder til dere ♥

Babymagen er fortsatt ganske liten i forhold til hva den var sist på samme tidspunkt i svangerskapet med Leo, noe jeg synes er så synd. Mens jordmødre går ut og advarer fordi det blir en stadig økende trend å ha slanke seg for å få en gravidmage som nesten ikke skal synes (Nå er det altså ikke snakk om dem som ikke har synlig gravidmage fra naturens side) Sitter jeg og ønsker meg en stor gravidmage! Gjerne så stor som mulig, haha. – Men det viktigste er jo at babyen vokser slik den skal og at babyen har det fint.

Nå ser man også helt tydelig at babyen beveger seg fra utsiden. Fredrik har sett det utallige ganger, men blir nok fortsatt litt overrasket og utbryter “Oi, Jessica, nå så jeg at han bevegde seg!” Veldig stas. Babyen veier omtrentlig 400 gram, og er ca 26 cm lang. Utrolig morsomt å tenke på, hvordan man kan finne så mye informasjon om hvor lang den lille i magen er, og hvor mye babyen veier underveis i svangerskapet. Noen ganger er det virkelig helt fantastisk å være i 2016 med all kunnskapen vi sitter på ♥

Jeg begynner egentlig å føle at det er på tide å kjøpe inn litt ordentlig babyutstyr, men samtidig har vi jo ikke akkurat dårlig tid. Jeg begynner nok smått nå utover juni. Men en ting er hvert fall sikkert: Vi vil ha alt klart i god tid! 

Nå går jeg hele sommeren i møte med babymagen, og det skal bli så bra! (Og varmt!)

God klem

4 kommentarer
    1. Hærregud, er så artig å tenke på at du bare ligger tre dager etter meg og begge har kjærester som heter fredrik! Jeg er sikkert helt stalker nå, men jeg syns det er veldig morsomt <3

    2. Så utrolig fin babymage du har, og kommer ikke over hvor vakker du var i den kjolen, frisk rosa farge nå som det er sommer! <3

    3. Skjønner ikke hvordan folk vil trene for å få “usynlig” babymage. Det å gå gravid med en stor mage er jo bare så nydelig, nesten sånn at jeg vil gå gravid kun fordi det er så fint 😍 Du er nydelig, Jessica!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg