MIN LILLE FAMILIE

Hei dere! Like før jeg begynte å skrive dette blogginnlegget har jeg både vasket og lagt to barn som hadde funnet sminken min mens jeg leste litt lekser. Ja da, det var selvfølgelig for godt til å være sant da det plutselig ble musestille her hjemme mens jeg leste over noen lekser. Haha! Det er gjerne noe galt om det er helt stille i huset når barna er våkne. Da er de enten i ferd med å finne på noe tull, eller så har de allerede gjort det.Så! Hvordan det går med barna og meg om dagen? Var det noen som spurte meg i dag. Jevnt over har vi det selvfølgelig veldig bra, og hverdagen jeg har med barna mine er veldig givende. Helt siden jeg fikk barna mine, har jeg gitt dem mitt alt hver eneste dag – og det har jeg ikke akkurat slutta med. Med det sagt – hverdagen er selvfølgelig ingen dans på roser.

Det er to barnehagebarn som krever både det ene og det andre, det er en hektisk hverdag med skole og det er mye jobb. Nå som det går mot julen er det også en del ekstra som må gjøres! Vi skal forresten feire jul her i Larvik i år, som jeg har nevnt i en bisetning tidligere – og barnas far skal feire julaften med oss. I barnehagen til guttene er de for øvrig i full gang med alt som har med jul og adventstid å gjøre – og her hjemme går det i hjemmelaget julekalender hvor vi hver dag finner på noe hyggelig å gjøre sammen som den lille familien vi er. Det synes jeg er den fineste julekalenderen de kunne fått, selv om min mamma mener jeg er alt for pedagogisk korrekt

Dagene går jo veldig i det samme nå for tiden, men det kjennes egentlig helt greit. Det er jo ikke så positivt for bloggen kanskje, men det er deilig å ha noen perioder hvor dagene er helt forutsigbare og rolig til den grad det er mulig med to små i hus. Det gjelder jo å finne gleden i hverdagen, og det klarer vi heldigvis utrolig bra – tross alt. Og så vet jeg at det om ikke så lenge vil bli dager som er mindre forutsigbare.

Jeg startet dagen med verdens herligste smil fra lille Noah også, med en gang jeg våknet klokken 06:00 i dag. Han gav meg den beste starten på dagen jeg kunne ha fått – mens storebror enda sov søtt ved siden av. Håper dere har hatt en flott dag! Vi snakkes ❤️

4 kommentarer

Siste innlegg