TRODDE ALDRI DET SKULLE TA SLUTT..

Mange har lurt på hvordan det går med Noah om dagen, etter jeg skrev blogginnlegget 2. juledag om at han ikke hadde verken grått eller hylt noe særlig siden julaften. I hvert fall sammenlignet med hva han vanligvis har gjort siden han var omkring 3 uker gammel. Nå har det gått ca en uke, og vi føler oss trygge på at vi kan konkludere med at det har gitt seg. Kolikken er faktisk borte. 


Jeg for min del trodde aldri det skulle ta slutt, men det har det altså gjort. For det var sånn det føltes.

Tenk at jeg i starten faktisk vurderte å ikke skrive noe om det på bloggen. Det hadde jo virkelig ikke fungert i lengden. Det har jo blitt en del snakk om det her på bloggen (Selv om jeg har prøvd å ikke skrive om det hele tiden), men jeg er veldig glad jeg har vært åpen om det. Vi har mye å tjene på å være ærlige om at mammarollen, og da spesielt den første tiden som nybakt mamma, ikke bare er kos og kafeturer. For noen blir det faktisk ingen kafeturer i det hele tatt. Det blir bare en baby som gråter og skriker seg svett i timevis hver dag. Man tror nesten man er i ferd med å bli gal.

Noah er tre måneder om 8 dager og er fortsatt rimelig avhengig av kroppskontakt. Og jeg klager overhode ikke, for hva betyr vel det, han er kvitt den helvetes kolikken. Istedenfor å grue meg til at en ny dag skal starte, så gleder jeg meg. På bare noen få dager har vi fått flere smil (og mer søvn, haha!) enn vi har fått i løpet av de første 2 månedene og 2 ukene av livet hans. Å gå inn i det nye året med at kolikken er vekk, er jo faktisk den beste starten på 2017 som vi kunne ha fått!

Dere som står midt oppe i det selv: Dere har min dypeste medfølelse. Det er greit å gråte, det er greit å tenke at du er lei, og det er greit å være så sliten at du bare vil bort og vekk. Det viktige er ikke hva du tenker, men hva du gjør.

I morgen skal Fredrik tilbake på jobb, og det er planleggingsdag i barnehagen til Leo. Derfor skal jeg ha begge barna hjemme, og jeg gleder meg allerede til en koselig dag med mine fine to små.

Håper dere har kost dere i julen og hadde en fin nyttårsfeiring – nå er det tilbake til hverdagen for vår del, men det skal jammen bli godt det også ♥

18 kommentarer
    1. Herregud, kjenner meg så letta på deres vegne! Så herlig det blir fremover nå som dere for fullt kan nyte “nyfødt”tiden ❤

    2. Selv venter jeg en liten tass når som helst nå, termin om 26 dager! Håper virkelig at jeg slipper unna kolikken, men alt til sin tid. Det går jo over som du sier, om det skulle skje 🙂
      Lykke til videre ♥

    3. Så deilig med en en uke uten kollikk for både store og små💗
      Skriver ikke dette for å skremme eller drepe gleden, men vær forberedt på at det kan komme tilbakefall! Jeg har hatt tantebarn med kollikk i 3 mnd så opphold i 2 uker og så starta det på igjen fram til hun bikka året! Så jeg krysser fingre og tær for dere og håper selvfølgelig at Noah er blitt frisk💙
      Du skal selvfølgelig ikke gå å tenke på det men greit å ha det et sted langt bak i bakhode!
      Godt nyttår💗 du ef sterk og tøff💗

    4. Viktig å ikke ta gleden på forskudd. Tilbakefall kan skje. Selvfølgelig ikke noe jeg håper, men er viktig å være forberedt uansett 🙂 godt nyttår!

    5. Så utrolig sterk du har vært! Har en 1åring, slapp heldigvis unna kolikken. Gi deg selv ros for det du har vært igjennom, og at både du og Fredrik har stått sammen i dette. De sier jo at kolikken gjerne gir seg rundt 3 mnd alder, så du har bok vært gjennom det verste nå. Ser ei over her skriver at tantebarnet skrek til over 1års alder, da har det mer med evt melkeallergi eller noe sånt. Stå på! Du er supermom, virkelig! ❤️

    6. Du er så inspirerende! Jeg elsker å lese bloggen din og det er såå godt å hørr at kolikken er borte❤ Ønsker deg og dine et nydelig år, med mange gode stunder! Klem

    7. <3 <3 Er så glad på deres vegne! Er veldig syk og dårlig idag, godt å høre noen gode nyheter fra deg, og at dere har det bedre, det gjør meg så glad å høre! :-) Mange gode klemmer til deg og dine <3

    8. Så glad på deres vegne 🙂 Krysser fingrene for at det er over for godt.
      Kos dere på planleggingsdagen:-)

    9. Jeg må bare få beundre deg Jessica, Jeg bøyer meg virkelig i støvet for deg og det burde andre også gjøre. Du er jo bare helt rå! Tenk, du er ikke enda fylt 19 år og er likevel fylt av erfaringer få kan se for seg. Du er sterk og virker virkelig som en fantastisk mamma for dine to små gutter. Jeg føler mange mødre opp i 30 årene ikke kan måle seg med deg, så all respekt. Alle som sier noe annet enn at du er en god mamma, ja de vet ikke hva en god mamma er. For ja du er ung, men det kan absolutt være en fordel! Så lenge man er i stand til å sikre barna en god oppvekst økonomisk og med tanke på oppdragelse, og gi tilstrekkelig med
      Kjærlighet så er det ingenting galt i å få barn i ung alder. Jeg følte bare for å få sagt dette, håper du tar det til deg for du fortjener hvert positive ord. klem fra en fast leser helt fra starten av

    10. Så fantastisk! Jeg er enormt imponert over hvordan dere har taklet dette, med tanke på deres unge alder! Du kan være så stolt av deg selv, Jessica! Og all ære til deg som deler dette, det er fortsatt litt tabu rundt dette 🙂 og det med kroppskontakt, min baby på 7 mnd trenger fortsatt masse kroppskontakt, så det er vel også helt normalt 🙂 håper du får slappet av litt fremover, og at du nyter tiden med dine fine små sønner.

    11. Så utrolig godt å høre at Noah er bra igjen! Dere er både sterke og gode foreldre. Stå på videre, og godt nytt år! Gleder meg til å følge dere videre i 2017!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg