“NÅ MÅ DU VEL BLI GRAVID IGJEN, FOR BLOGGENS SKYLD?”

Om jeg skal være helt ærlig med dere så er det ikke så mye av kommentarer som sjokkerer meg lenger. Om det er mest trist eller mest bra, kan man jo lure på. Haha! Neida, men fra spøk til alvor: det er vel ingen der ute som seriøst tror at det finnes bloggere som får barn for å ha noe å blogge om? Jeg har fått denne kommentaren lenge, men det overrasket meg litt at den fortsatt dukker opp etter at jeg fortalte dere at Fredrik og jeg var på kanten av et brudd.

Det er noen som synes at bloggen min er ganske deprimerende om dagen, og noen synes også at jeg virker deprimert. Jeg skal ikke akkurat legge skjul på at bloggen har sett sine bedre dager for å si det sånn, men sånn er det når jeg har valgt å blogge om livet mitt og skrive om hverdagen min. Jeg blogger definitivt best når jeg er lykkelig, og det er jeg heldigvis oftest – takket være nære venner, familie, og barna mine.. Jeg er altså ikke deprimert, jeg er nok bare litt trist. Det er menneskelig å være trist. Ikke er det farlig, og det går over. Garantert! Men jeg har ikke så lyst til å skrive så mye om forholdet mitt nå fremover. Blir det slutt og vi flytter fra hverandre, så kommer dere uansett til å få vite det før eller siden. Men akkurat nå er jeg nødt til å slutte å dyrke sorgene mine, og ha så mye fokus på dette, for det gagner ingen. Spesielt ikke meg selv.

Og nei: jeg «må» ikke bli gravid, jeg begynner tross alt på skolen til høsten også. Å få baby høres derfor ikke som en særlig god idè som de fleste av dere naturligvis vil ha forståelse for. Især ikke for “bloggens skyld”. Alvorlig talt, det er faktisk barn vi snakker om her, ikke pyntedukker. Jeg tror at siden jeg har gått så hardt ut tidligere og sagt at jeg beholder dersom jeg skulle bli gravid, så vil noen aldri slutte å spekulere i dette. Jeg står for det jeg sier, spesielt det jeg har sagt om skolegangen min.

Nå har jeg akkurat tørket noen tårer etter å ha lest gjennom alle hjertevarme meldinger jeg har fått av blogglesere de siste dagene på Snapchat, Facebook, og mail angående den siste tiden min. Jeg skal tørke tårer for siste gang på en god stund nå, og bare gjøre mitt ytterste for å nyte hver eneste dag som venter fremover. Det fortjener jeg, og det fortjener de herlige barna mine ♥

God klem fra meg

4 kommentarer
    1. Huff, sender deg varme tanker – superdame! Du skulle bare visst hvor mange som syns du er verdens tøffeste mamma, jeg er i hvertfall utrolig imponert over deg og hva du får til! Savnet deg forrige helg, håper vi får anledning til å møtes i begynnelsen av mars! <3 Stor klem til deg!

    2. For noen teite kommentarer!
      Synest å huske at du var nokså kvalm når du gikk gravid. Hva gjorde du for å unngå dette? Jeg blir bare enda verre av å spise og tanken på enkelte matvarer gjør at jeg brekker meg. Fint om du har noen tips, men for all del, denne babyen er så ønsker at jeg gladlig kaster opp flere ganger daglig om jeg må! Vil bare ikke at de rundt skal forstå det heelt enda 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg