DENNE UKENS: HVA JEG ANGRER PÅ, MEST LEST OG PENGER

AKKURAT NÅ

Skal jeg straks løpe på butikken for å kjøpe frukt til kveldsmat, samt middag til i morgen. Burde egentlig skrevet dette blogginnlegget for mange timer siden, men jeg sluttet halv fire på skolen og har vært travelt opptatt med guttene, skolearbeid, middagslaging og ja. Sånn må det rett og slett bare bli noen ganger! Heldig jeg er som har dere blogglesere som henger med selv om oppdateringene tidvis kan komme noe sent..

UKENS MEST STILTE SPØRSMÅL

“Hva angrer du mest på i forbindelse med bloggen din?” – Det synes jeg er et sabla godt spørsmål. Jeg er jo i utgangspunktet tilhenger av det å ikke skulle angre på noe fordi da ville man ikke vært der man er i dag og hele den pakka der. Men om jeg skal gi dere et helt ærlig og ordentlig svar så må det nok bli at jeg brukte så mye tid på å forsvare meg selv de to første årene som mamma med en stor blogg. Så av den grunn finnes det definitivt noen blogginnlegg jeg skulle ønske at jeg ikke følt et behov for å skrive. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake og latt det være, men jeg skjønner samtidig at det alltid er lett å være etterpåklok. For det er vanskelig å føle at man blir pirket på med alt man gjør, alt man skriver og alt man foretar seg. Selv om det, ja, er et valg å være en offentlig blogger – så er det ikke dermed sagt at den biten med at andre pirker på alt ved deg, er enklere å håndtere fordi man liker å skrive og selv har valgt å lage seg en blogg – hvis dere skjønner?

UKENS MEST LESTE BLOGGINNLEGG

Uten tvil “Mine mest upopulære meninger” med 7000 sidevisninger nå. Klikk HER for å lese innlegget! Hadde også en greie på Instastoryen min (@Mammasom16) med meningsmålinger med hver og en av mine upopulære meninger, slik at jeg kunne se hvor mange av dere som var uenig og enig med meg. Ganske mange av dere var uenige i mye, men noen var også veldig enige med meg på enkelte punkter. Utrolig gøy å møte den responsen når man tør å være litt personlig og dele. Kanskje jeg rett og slett skal slutte å holde igjen fordi jeg er redd for å få litt slakt på bloggen. Tusen takk♥

UKENS OPPTUR

Noah sin fødselsdag, uten tvil! Utrolig koselig å feire Noah sin bursdag 10 oktober her hjemme. Bare Fredrik, Leo, Noah og jeg. Han har i tillegg en ganske morsom dato å ha bursdag på, nemlig 10/10. Haha!

CRAVINGS

Ny vegansk yoghurt med mangosmak fra Alpro!! Så god, delte på snapstory tidligere ♥

UKENS NEDTUR

Har to barn som våkner mye på nettene for tiden og det… Ja, hva skal man si. Når man har våknet opp 10 ganger i løpet av en natt, hjelper det liksom ikke så mye at man i utgangspunktet sover nok timer med tanke på eget søvnbehov. SÅ slitsomt! Gleder meg til denne fasen er over.

UKENS INNKJØP

Kan stolt fortelle at jeg i likhet med forrige uke har ligget unna shoppingen! Er vanskelig når man har fått lønn merker jeg, men synes jeg er flink som klarer meg bra. Har tidligere shoppet store mengder så det er nok bare bra for meg å ha shoppestopp i perioder. Må for øvrig snart kjøpe vinterdresser til guttene, men tror faktisk vi skal kjøpe noen brukte, evnt ubrukte som ligger til salg fra Finn eller Tise istedenfor å kjøpe helt nytt som vi har gjort stort sett hvert år – og som, egentlig, er totalt unødvendig. Oppfordrer dere til å gjøre det samme, gjenbruk er bra for miljøet vårt og som en leser oppfordret meg til å se nærmere på for en stund siden, så viser FN sin ferske klimarapport følgende:

 Tekstilindustrien står for 8 % (!!) av globale utslipp av drivhusgasser

• Industrien slipper ut slipper ut mer enn flytrafikk og sjøfart til sammen

• Moteindustrien produserer 20 prosent av verdens avfallsvann

• Industrien forbruker 93 milliarder kubikkmeter vann årlig.

Ingen kan redde verden, hvert fall ikke alene, men det er viktig å ha i bakhodet. Alle kan gjøre litt, og derfor er jeg glad for å gjøre min del. For det at jeg deler dette betyr ikke at jeg aldri skal shoppe nye klær noen gang igjen, men at man begrenser og prioriterer. Og kjøper litt brukt, evnt ubrukt som også finnes på gjenbruks- og salgssider. Det tenker i hvert fall jeg er det viktigste!

UKENS TANKE

Har ledd litt og tenkt tilbake til da jeg var yngre og hvor enkelt jeg så på livet. “Alt blir bra bare jeg har en del penger” eller “alt blir bra bare jeg får en fin kropp” men noen år senere hvor jeg sitter med både en kropp jeg er fornøyd med og nok penger, så innser jeg at det ikke utgjør noen ting med tanke på hvordan jeg har det i det hele tatt. Men jeg forstår at det er enkelt å tenke sånn når man er ganske ung – fordi man gjerne vil ha en quick fix til å få det bra, når man ikke har det så bra.

Det som virkelig betyr noe for meg, er å ha mennesker rundt meg som gjør meg glad. Og jeg skulle ønske jeg klarte å løfte blikket bort fra ting, ubetydelige ting, da jeg var yngre.

UKENS GLEDER SEG TIL

Gleder meg til neste gang vi skal på Ikea for å kjøpe masse nytt til kjøkkenet vårt! Innser at jeg svært ofte går og gleder meg til ting som kanskje andre anser som dagligdags eller styrete, er blant annet også veldig glad i å gå på matbutikken – som jeg har nevnt tidligere. Det er noe av det koseligste jeg vet om: å handle inn alt den lille familien vår trenger. Næringsrik mat til barna og alt de trenger. Blir helt glad av det! Så ja, som sagt: Ikea gleder jeg meg veldig til. En liten funfact: Jeg er tydeligvis alene om dette, for Fredrik (Som for øvrig fyller 23 i januar) har aldri besøkt en Ikea-butikk noen gang. Vanvittig, sant?

Ha en fin kveld videre, alle sammen. I morgen skal Noah noe for aller første gang, som jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Vi snakkes mer i morgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg